As part of the celebration of the NFL’s game in Mexico last November, the Ministry of Tourism and the National Football League announced an agreement to play three NFL regular-season games from 2019 to 2021, having achieved positive results in tourism and the presence of Mexico’s brand through the NFL’s previous games in Mexico.

The agreement will be formalized by both parties at a later date, at which time representatives of the parties will finalize the corresponding legal and administrative documents.  The current agreement covered games in 2016, 2017 and 2018.

The Ministry of Tourism highlighted the importance of high impact sporting events for the promotion of Mexico’s tourism both nationally and internationally.  This agreement is part of the strategies that are implemented within this sector to increase economic impact.

These events have provided economic benefits to Mexico City and the country as well, by supporting the tourism sector and offering our country a platform to be promoted internationally within the main markets that generate tourists.

The relationship with the League has served as a platform to significantly boost the tourism industry in Mexico, with fans taking advantage of the opportunity to expand their trips and explore the country.

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Como parte de la celebración del juego de la NFL en México en noviembre pasado, el Ministerio de Turismo y la Liga Nacional de Fútbol anunciaron un acuerdo para jugar tres juegos de temporada regular de la NFL de 2019 a 2021, habiendo logrado resultados positivos en turismo y la presencia de México marca a través de los juegos anteriores de la NFL en México.

El acuerdo será formalizado por ambas partes en una fecha posterior, en cuyo momento los representantes de las partes finalizarán los documentos legales y administrativos pertinentes. El acuerdo actual cubrió los juegos en 2016, 2017 y 2018.

El Ministerio de Turismo destacó la importancia de eventos deportivos de alto impacto para la promoción del turismo de México tanto a nivel nacional como internacional. Este acuerdo es parte de las estrategias que se implementan dentro de este sector para aumentar el impacto económico.

Estos eventos también han brindado beneficios económicos a la Ciudad de México y al país, al apoyar al sector turístico y ofrecer a nuestro país una plataforma para promocionarse internacionalmente dentro de los principales mercados que generan turistas.

La relación con la Liga ha servido como una plataforma para impulsar significativamente la industria del turismo en México, con los fanáticos aprovechando la oportunidad de ampliar sus tours y explorar el país.

 

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